Reageren of een ervaring delen?

Wil je reageren op een vraag of zelf een vraag stellen? Of wil je jouw ervaring delen met de andere leden. Dat kan, maar alleen wanneer je je hebt aangemeld voor Doejemee én lid ben van Fit in je vel. Meld je snel aan.

Wat zijn jouw sportieve doelen voor 2021?

| 5 reacties

Dit jaar ga ik 4 keer per maand surfen Surfer, of het nu met de wind is of op de golven dat maakt niet uit, als het maar gemiddeld 4 keer lukt per maand. Ik heb daarom in mijn te kleine schuurtje een hele stapel aan surfplanken liggen, ook hangen er wetsuits in alle diktes. Zo kan in ieder geval niet aan het materiaal liggen dat het me niet lukt. Dan komt puntje 2 om de hoek: prioriteit en met name tijd. Als het een mooie dag is om te surfen, dan moet je wel net de tijd hebben. Dus het wordt een hele opgave, al is het deze maand uitstekend gepland dat de weersomstandigheden goed zijn in de weekenden en de golven perfect! Bedankt Neptunus PrayPrayPray

Naast surfen heb ik nog andere sporten die ik uitoefen: 

  • hardlopen om mijn belastbaarheid van mijn knieën op peil te houden en mijn (duur)uithoudingsvermogen te behouden
  • zwemmen om mijn oude schouderblessure op afstand te houden en om fit te blijven tussen de surfsessies in
  • krachttraining omdat je anders 1% kracht per jaar verliest (en ik wil er graag een beetje bijMuscle)

Maar deze sporten vergen continuïteit, je kan niet zomaar weer 10km hardlopen als je dit een tijd niet gedaan hebt, of 80kg diep squatten, of 2km zwemmen zonder moeite. Dit moet je bijhouden! Omdat ik aardig wat door elkaar sport probeer ik bepaalde periodes meer de focussen op 1 bepaalde sport, in de winter doe ik meer aan krachttraining, in de lente is hardlopen lekker, in de zomer is zwemmen prio1 en in de herfst is het surfseizoen. Maar die sporten die op een laag pitje staan probeer ik wel 1 keer per week mee te pakken. Dit vergt aardig wat plannen. 

Hoe pakken jullie dit aan? Heb je een seizoensplanning? Werk je toe naar een sportevenement?

Ik ben benieuwd! Laat een reactie achter en inspireer andere leden.

Of stel gerust een vraag als je geen idee hebt hoe je met beginnen terwijl je dit wel graag zou willen.

Voordat  je een reactie kunt plaatsen moet je je eerst  aanmelden voor Doejemee.

5 reacties

Bovenliggend
  • Mooie voornemens Frank en ook weer wat geleerd door je bijdrage Slight smile

    Voor mij staat dit jaar een kitesurf marathon (130) gepland en daar wil ik zo goed mogelijk voor trainen. Daarom ga ik zoveel mogelijk kitesurfen (deed ik eigenlijk al), thuis benen en core trainen (iets meer dan gebruikelijk) 1-3 keer per week en van snel en kort naar langere duurtrainingen (2 keer per week).

    En verder vooral doorgaan zoals ik nu al bezig ben. Ik ben vitter dan ooit sinds Corona ons leven heeft veranderd. Ik kom er steeds meer achter dat krachttraining belangrijk ik om zonder klachten te kiten, wakeboarden en hardlopen. Vooral om overbelasting te voorkomen.

    Succes iedereen Muscle tone2

Reactie
  • Mooie voornemens Frank en ook weer wat geleerd door je bijdrage Slight smile

    Voor mij staat dit jaar een kitesurf marathon (130) gepland en daar wil ik zo goed mogelijk voor trainen. Daarom ga ik zoveel mogelijk kitesurfen (deed ik eigenlijk al), thuis benen en core trainen (iets meer dan gebruikelijk) 1-3 keer per week en van snel en kort naar langere duurtrainingen (2 keer per week).

    En verder vooral doorgaan zoals ik nu al bezig ben. Ik ben vitter dan ooit sinds Corona ons leven heeft veranderd. Ik kom er steeds meer achter dat krachttraining belangrijk ik om zonder klachten te kiten, wakeboarden en hardlopen. Vooral om overbelasting te voorkomen.

    Succes iedereen Muscle tone2

Onderliggend
Geen gegevens