Reageren of een ervaring delen?

Wil je reageren op een vraag of zelf een vraag stellen? Of wil je jouw ervaring delen met de andere leden. Dat kan, maar alleen wanneer je je hebt aangemeld voor Samen Fitter.  Heb je al een account? Log dan snel in.

Zijn we in deze tijd, wel allemaal 'fit in ons vel'?

| 5 reacties

Goedenavond allen,

Ik besef me dat ik dit bericht hier plaats zonder dat ik me Überhaupt heb voorgesteld in deze groep, vergeef me, dat staat even als 2e plaats op mijn ToDo lijstje.
Waarom plaats ik dit op "Fit in je vel", simpelweg omdat het mij aan het hart gaat.

We leven in rare tijden, een tijd van een pandemie, een tijd waarin de meeste van ons vanuit huis werken.
Een tijd waarin we minder verbonden zijn met onze medemens, vrienden of zelfs familie.
En juist die laatste categorie, dat raakt mij het meest...en maakt dat ik dit bericht hier schrijf.
Want voel jij je nog wel fit in je vel, als je weet dat jij vanuit huis werkt, dat je veilig bent...maar dat je toch een familielid hebt, wat zuidelijker in het land, verder van je af, maar weliswaar dichter bij de 'brandhaard'?

Vandaag wrong er iets in mij, een zeker gevoel van ik moet even contact opnemen met mijn peetmoeder / tante. Ze is helemaal alleen en woont in Gelderland.
Ik ben blij dat ik naar mijn gevoel heb geluisterd want in een video-call via Whatsapp kreeg zij tenminste nog een glimp van hoe het met mij ging en mijn gezin (met ons zoontje van net 2 jaar ) maar ook een idee van hoe deze crisis ons raakt (ik werk nu iedere dag vanuit huis). Belangrijkst nog vond ik het face-to-face contact, ook al is het even via een mobieltje en een app maar toch, het is anders als je elkaar even hebt kunnen zien.
In deze tijd van het Corona Virus, waarin de Minister president van ons land ons aanbeveelt om vooral thuis te blijven. Denken we dan nog aan onze naaste familie? Of is het eigen gezin eerst?
Aangezien de contacten van mens tot mens nu tot een minimum beperkt wordt, vergeet dan niet dat de huidige stand van de technologie daarin ook een hulpmiddel kan zijn.

Al is het even een belletje, een video-call, of een tekstberichtje. Waar we allemaal stiekem toch een gebrek aan zullen krijgen terwijl we ons best doen om deze crisis het hoofd te bieden is naar mijn mening toch het intermenselijk contact. 

Dus schroom niet, pak je smartphone, en doe eens gek, waag er eens een video-call aan. Ik weet zeker dat het zowel jou als degene die je belt verder gaat helpen.

Een fijne avond nog!



Voordat  je een reactie kunt plaatsen moet je je eerst  aanmelden voor Doejemee.

5 reacties

  • Goeie en warme tip , wij facetimen inmiddels als gezin regelmatig met familie en vrienden. Verder hebben we als team afgesproken om dagelijks een kofiebreak te doen via beedlbellen binnen MS Teams, we missen naast onze familie ook het collegiaal contact. 

  • Mooi bericht dat je hier deelt, en mooi dat je contact hebt opgenomen met familie! Het videobellen is bij mijn opa en oma nog wat lastig uit te leggen, maar met wat telefonische uitleg gaat het hopelijk lukken en kunnen we ook zo contact houden de komende tijd Slight smile

  • Ik denk dat je dan lekker 'ouderwets' kan zijn: brieven schrijven met eventueel foto's erbij (en tekeningen van de kids).

  • Mooi bericht Gino. Dankjewel. Het valt mij ook op dat mensen beetje schuchter worden op straat. Dat als je afstand houdt, ze ook geen gedag meer zeggen. En dat is hier in het dorp echt opvallend. Zoveel fijner als je elkaar een hart onder de riem steekt. Het videobellen met de pakes en beppes doen wij hier ook volop! Ze snappen gelukkig hoe dat werkt. En hoe doe je dat met pakes en beppes die geen smartphone hebben? 

  • Helemaal waar Gino!! Nu ben ik al een regelmatige videobeller zonder quarantaine, maar in deze tijd zal het nog meer worden. We moeten er met z'n allen voor zorgen dat de mensen om ons heen zich niet te eenzaam gaan voelen, want dat is al een problematiek op zich. Mijn beppe zal in mijn stay at home vakantie (die vandaag om 17.30 uur) begint de eerste zijn! Blush