Deel hier je wensen en ideeën voor toekomstige lab meetups!

| 6 reacties

Vanuit het lab organiseren we meetups voor leden om elkaar te inspireren, elkaar verder te helpen en samen na te denken over innovaties die helpen om de gezondste regio van Nederland te worden. We bepalen samen wat we in de meetups gaan doen. Daarom zijn we benieuwd naar je wensen en ideeën over toekomstige meetups. Waar wil je meer van weten, wat zou je willen delen, waarover kunnen we samen brainstormen? Deel je wensen en ideeën hieronder!

Voordat je een reactie kunt plaatsen moet je je eerst aanmelden voor Doejemee.

6 reacties

  • Ik ben heel nieuwsgierig hoe het huis van de toekomst eruit gaat zien. Hierbij verwacht ik dat het gewoon gaat worden dat verschillende generaties onder één dak gaan wonen.

  • Bijgaand mijn input.

     

    1. De invloed van Machine Learning (Big Data & AI) voor de uitkomsten van zorg, de werkzaamheden van zorgaanbieders en de verzekeraar

    2. Zorg veilig thuis. Waar staan we? 

    3. Wijk/ populatiegerichte zorg evt i.r.t. punt 4

    4. Waarde gedreven zorginkoop en de do's/ do not's VBHC (hier kan ik mogelijk iets over vertellen i.c.m. stagiair)

  • * Ik zou veel meer data gedreven advies willen krijgen. Op basis van mijn input vanuit mijn sporthorloge (fit in je vel), eetpatroon (wijs met spijs), mentale fitheid (blij in je brein. Een proactive coaching voor de volgende dag / week / maand. 

    * Hoe krijg je een online communitie ook echt in real life (met elkaar) geactiveerd. 

    * Een spreker over Biohacking

    * Hoe kunnen we voor gedragsverandering zorgen op de 3 thema's zonder met een belerend en of wijzend vingertje te wijzen. 

    * Het creeeren van een themakalender op basis van de 3 thema's (Fit, wijs & blij) maak hier een mooie download van bied deze aan via de socials / www en of andere kanalen. "Week van de aardbei, dag van de fitboy, dag van de appel, dag van de breinspelletjes" creeeren je een hele hoop buzzzz mee :) 

  • Misschien is het een idee om een project dat we vanuit Stichting De Friesland ondersteunen uit te nodigen? Bijvoorbeeld Citydeal.

    Dit project heeft als doel om mensen weer deel te laten nemen aan de maatschappij en te kijken wat hier voor nodig is.

    Vanuit het project kunnen ze de ervaringen tot nu toe met ons delen. Wij kunnen hier vast ook weer van leren,  helpt het om onze blik hierop te verruimen.

  • Ik zou het leuk vinden om actuele informatie te krijgen over de stand van zaken van het PGO en met elkaar in gesprek te gaan over wat het PGO voor ons kan betekenen in de zorg. Een belangrijk item voor de toekomst. 

    Maar het lijkt me ook waardevol om in een lab meetup met elkaar te kijken naar waar je zoal tegen aan kan lopen bij het innoveren. Dus heel praktisch: wat zijn do's en dont's bij 'veranderen', waar moet je aan denken en vooral niet vergeten.

  • Ik ben heel erg benieuwd naar wat DNA en Gen-technologie kan betekenen voor leefstijladvies en de gezondheidszorg van de toekomst.