Wordt E-health het nieuwe normaal in de zorg?

| 3 reacties

Beeldbellen geeft ook persoonlijk contact en is wel zo efficient.

Maar vitale lichaamfuncties zelf monitoren middels gadgets en andere app's is ook zinvol.

Wat denk jij?

Lees: www.icthealth.nl/.../

Voordat je een reactie kunt plaatsen moet je je eerst aanmelden voor Doejemee.

3 reacties

  • Hoi Leo. Het zou mooi zijn dat de afgelopen periode kan zorgen voor een versnelling in adoptie. Het gebeurt vaker dat in tijden van crisis of grote problemen innovaties sneller geaccepteerd worden. En dan blijkt het niet zo ingewikkeld te zijn en toch ook best makkelijk. De techniek is er vaak al. Maar de verandering om hier mee om te gaan duurt wat langer. Net zoals in het stuk geschreven staat geloof ik dat E-health mensen vooral kan aanzetten tot meer zelfzorg en eigen regie. Dus ja. Ik ben het met je eens maar wat denk jij. Gaat de afgelopen periode ook echt zorgen voor een versnelling of denk je dat alles straks weer bij het 'oude' is?

  • Hoi Leo, ik ben het met je eens. Het beeldbellen is prettig en praktisch. Het meten en monitoren van lichaamsfuncties kan je als burger prima zelf doen - of met hulp van een naaste. Het gaat er wel om dat de apparatuur goed geijkt is en betrouwbaar is. De uitkomsten zorgen voor inzicht in de eigen leefstijl. Het zorg voor bewustzijn. grts Jacqueline 

  • Als het aan mij ligt wel, zeker in eerste aanleg van consultatie.