Hoe word je de beste versie van jezelf?

| 4 reacties

 Afgelopen vrijdag heb ik samen met een collega onze inzichten gedeeld tijdens een workshop over het boek IK2, De beste versie van jezelf van Margriet Sitskoorn. Gerenommeerd neuropsycholoog. Ik heb het boek met veel plezier gelezen en kan het jullie dan ook van harte aanbevelen. Ben je benieuwd naar welke vaardigheden het meest bepalend zijn voor succes, zowel in het leiding geven aan jezelf als aan anderen? Ben je benieuwd welk deel van de hersenen daar het meest bij betrokken is en met welke praktische hulpmiddelen je dat deel kunt ontwikkelen? Kijk dan eens hier, benieuwd naar jullie bevindingen.

Voordat je een reactie kunt plaatsen moet je je eerst aanmelden voor Doejemee.

4 reacties

  •  Oh ja , speciaal voor jou heeft Margriet net een nieuw boek uitgebracht Wink

    Het 50+ brein

  • Interessante kost!  Dit maakt me wel nieuwsgieriger. Heb de E-pocket meteen besteld Die ontwikkeling van de prefrontale cortex dat koppel ik in mij hoofd altijd aan pubergedrag omdat dit dan vooral  in die leeftijdscategorie in ontwikkeling is. Het goede nieuws is dus dat we dit nog steeds prima kunnen doorontwikkelen ook als
    50-plusser. :-) Zijn we dus stiekem nog steeds een beetje puberaal?

    Om niet al te veel prikkels in 1x te krijgen ga ik de pocket variant eest eens lezen. Dank voor de tip Cid!

    Zijn er nog meer mensen die ervaringen hebben met de in dit boek aangedragen / vergelijkbare  vaardigheden?

  • Tja, het meest vind ik lastig maar ik kan je wel vertellen welke inzichten ik heel interessant vind:

    • welke executieve vaardigheden het meest bepalend zijn voor succes, in je werk, in je leven;
    • dat die allemaal te herleiden zijn naar een bepaald deel van je hersenen, de prefrontale cortex;
    • dat je hersenen, en dat deel dus ook, heel goed te ontwikkelen zijn middels de principes van neuroplasticiteit;
    • dat het niet uitmaakt of je jong of oud bent maar dat die ontwikkeling altijd mogelijk is.

    Groet, Cid

  • Interessante filmpje . Mezelf verbeteren is een centraal thema, ik sta altijd open voor nieuwe inzichten. Ik ga het boek bestellen.

    Wat is het inzicht vanuit het boek waar je het meest aan hebt gehad?