Online Q&A-Meeting voor VNO-NCW Leden over gevolgen van het Corona virus

| 2 reacties

VNO-NCW en MKB Nederland organiseert vandaag een Q & A meeting over de gevolgen voor ondernemers die te maken hebben met het corona virus en de kabinetsmaatregelen.

Wellicht heeft u vragen over de maatregelen en hoe ze voor u kunnen werken. In samenwerking met de huisaccountant, Afier Accountants en Adviseurs, verzorgt VNO-NCW en MKB Nederland maandag  voor haar leden 23 maart een online Q&A meeting via ZOOM, waarin vragen van ondernemers worden behandeld en beantwoord.
 
De online meeting vindt plaats op:

Maandag 23 maart 2020 om 16.00 uur en duurt ongeveer 30 minuten
Aanmelden kan via deze link: Aanmelden voor de online meeting

Let op! Aanmelden kan tot 12 uur vandaag! 

Voordat je een reactie kunt plaatsen moet je je eerst aanmelden voor Doejemee.

2 reacties

Bovenliggend
  • Leuk, hoe is het gedaan

  • VNO-NCW MKB Noord heeft samen met Afier Accountants & Adviseurs op maandag 23 maart 2020 een eerste online Q&A-meeting gehouden. Het onderwerp was het pakket aan steunmaatregelen van de regering om te zorgen dat ondernemers goed door de coronacrisis komen.

    Voorbeelden van vragen die zijn behandeld zijn:

    • Ik probeer een Bbz-uitkering aan te vragen. Er zou minder bewijslast zijn, staat er op de website van de gemeente, maar als je via DigiD de procedure doorloopt, moet je alsnog erg veel bewijsstukken indienen. Is dat echt nodig?
    • Als je als ZZP goed gedraaid hebt en nog wat werk hebt, wat is verstandig om te doen?
    • Wij hebben in de oude regeling WTV alvast aangevraagd. Dit gaat nu over naar de nieuwe. Wat zijn de verschillen in de regeling.  Waar moeten wij nu rekening mee houden qua bewijsvoering? Is uren bijhouden voldoende?
    • Hoe moet je omzetdaling aantonen? Is het ten opzichte van de maand ervoor of voorgaand jaar?

     De Q&A-meeting is opgenomen. U kunt deze nu kijken.

Reactie
  • VNO-NCW MKB Noord heeft samen met Afier Accountants & Adviseurs op maandag 23 maart 2020 een eerste online Q&A-meeting gehouden. Het onderwerp was het pakket aan steunmaatregelen van de regering om te zorgen dat ondernemers goed door de coronacrisis komen.

    Voorbeelden van vragen die zijn behandeld zijn:

    • Ik probeer een Bbz-uitkering aan te vragen. Er zou minder bewijslast zijn, staat er op de website van de gemeente, maar als je via DigiD de procedure doorloopt, moet je alsnog erg veel bewijsstukken indienen. Is dat echt nodig?
    • Als je als ZZP goed gedraaid hebt en nog wat werk hebt, wat is verstandig om te doen?
    • Wij hebben in de oude regeling WTV alvast aangevraagd. Dit gaat nu over naar de nieuwe. Wat zijn de verschillen in de regeling.  Waar moeten wij nu rekening mee houden qua bewijsvoering? Is uren bijhouden voldoende?
    • Hoe moet je omzetdaling aantonen? Is het ten opzichte van de maand ervoor of voorgaand jaar?

     De Q&A-meeting is opgenomen. U kunt deze nu kijken.

Onderliggend
Geen gegevens