Reageren of een ervaring delen?

Wil je reageren op een vraag of zelf een vraag stellen? Of wil je jouw ervaring delen met de andere leden. Dat kan, maar alleen wanneer je je hebt aangemeld voor Samen Fitter. Heb je al een account? Log dan snel in.

Wat is jouw ervaring met diëten?

| 5 reacties

In de blog Van diëten word je alleen maar dikker lees je hoe drie experts denken over het fenomeen 'diëten'. Hoe denk jij hierover en heb je er ervaring mee? Deel het met ons!

Voordat je een reactie kunt plaatsen moet je je eerst aanmelden voor Doejemee.

5 reacties

  •  Ik zag dat jij aan intermittent fasting doet. Hoe zij je ervaringen tot nu toe? En hoe sta jij tegenover de stelling? 

  • @Jitty , ik ben het er mee eens dat een gezonde eetgewoonte belangrijk is. Het hielp mij inderdaad ook om mijn eetpatroon bij te houden en er wat bewuster van te worden. En beseffen dat van gezond eten ik mij ook veel gezonder voelde. 

  • Denk bijvoorbeeld aan het overstappen van wit brood of 'gewone' pasta naar de volkoren varianten. Misschien niet specifiek om af te vallen, maar wel een stap naar een gezonder eetpatroon. 
    Daarnaast heeft het calorieën en macro's tellen via een app enorm geholpen om meer inzicht te geven in wat je nou daadwerkelijk eet. 

  • Ben ik met je eens! Als gezond eten een gewoonte wordt, dan blijven de kilo's er ook daadwerkelijk af. Want daar gaat het meestal mis.. Wat is een belangrijke 'kleine' stap die jullie hebben gezet/geleerd in jullie eetpatroon?

  • Echt een dieet volgen heb ik nooit gedaan. Als je alle ervaringen hoort en leest, helpt dit vaak niet op de lange termijn.
    Mijn man is een tijdje bezig geweest met een personal trainer. Daarbij is hij meer gaan sporten, maar is ook naar ons eetpatroon gekeken. Door dit langzaam aan te passen en meer te sporten ( wat nu met corona wél wat lastiger is) zijn we beiden kilo's kwijtgeraakt. Ik denk dat dit ook een betere manier  van 'dieeten' is omdat je in kleine haalbare stappen je eigen eet- en beweegpatronen aanpast.