Reageren of een ervaring delen?

Wil je reageren op een vraag of zelf een vraag stellen? Of wil je jouw ervaring delen met de andere leden. Dat kan, maar alleen wanneer je je hebt aangemeld voor Samen Fitter. Heb je al een account? Log dan snel in.

Wat eet jij als je thuis werkt?

| 3 reacties

We werken allemaal nog steeds zoveel mogelijk thuis en dat kan best invloed hebben op je voeding merk ik. Zo zijn mijn lunches vaak wat uitgebreider maar heb ik meer moeite om genoeg te drinken. Hoe zit dat bij jullie? Deel hieronder wat je vandaag gegeten hebt, en was dat thuis of op kantoor? 
Ik zal zelf beginnen.

Ontbijt: een boterham met pindakaas

Lunch: een bagel met avocado en roerei (dit gaat op kantoor toch wat lastig dus voordeel van thuiswerken! Wink)

Tussendoor: een stroopwafel en een mandarijn.

Verder probeer ik overdag genoeg thee te drinken maar zoals ik al zei gaat me dat minder goed af dan op kantoor. 

Vanavond staat er roti op het menu. 

Ik ben benieuwd naar jullie dag! Misschien kan ik er inspiratie uithalen.

Voordat je een reactie kunt plaatsen moet je je eerst aanmelden voor Doejemee.

3 reacties

  • Wat ben je goed bezig Niké! 

  • Ik eet heel wisselend, niet altijd gezond maar probeer het wel. De ene dag denk ik, ik smeer snel een broodje en de andere keer kan ik zin hebben in het maken van een uitgebreide lunch.

    Dit heb ik maandag gegeten op mijn thuiswerkdag: 

    Ontbijt: Yoghurt met diepvriesfruit en beetje havermout / Thee

    Tussendoor: Fruit of rijstwafel met pindakaas

    Lunch: Tosti met ham/kaas en curry erbij (dat is zoooo lekker bij een tosti Slight smile)

    Tussendoor: Ik heb in de vriezer nog van die muffins van Koken met Carina dus die heb ik maandag bij de koffie op. (Ze zijn bijna op dus komend weekend zal ik weer een nieuwe lading maken en invriezen)

    Avondeten: Oh wat slecht, maar pizza kant en klaar uit de vriezer. Ik werkte tot 18:00 uur en toen moest ik de kinderen nog ophalen en daarna nog koken, dan is het een slechte gewoonte wat 'snels' te eten. Ik had nog bakjes met eten in de vriezer, maar dat had ik er niet uit gehaald dus ja dan kies ik weer de makkelijke weg. 

    De ene dag is de andere niet, vandaag staan de spullen voor een lunchsalade weer klaar en gaan we gewoon eten koken! Ik ben ook wel benieuwd wat andere eten op een werkdag, wie deelt er mee? 

  • Het fijne aan thuiswerken vind ik dat je niet allemaal meeneem eten nodig hebt. Zo hoeft de soep niet mee in een thermoskan en de salade niet in een bakje te worden gepropt. Heb je een lekker warm ei in plaats van een koude en is een kiwi eten ineens niet meer zo ingewikkeld. 
    Ik bereid ook veel al de avond ervoor. Zo eet ik vandaag een stuk frittata en een kom pompoensoep als lunch, die ik gister al heb klaargemaakt.