Reageren of een ervaring delen?

Wil je reageren op een vraag of zelf een vraag stellen? Of wil je jouw ervaring delen met de andere leden. Dat kan, maar alleen wanneer je je hebt aangemeld voor Samen Fitter. Heb je al een account? Log dan snel in.

Eet jij genoeg groente?

| 3 reacties

Uit onderzoek blijkt dat meer dan 80% van de Nederlandse bevolking de richtlijn van voldoende groente niet haalt. Ik ben benieuwd hoe dat hier op de community is! Vandaar de volgende stelling: 

Heb je moeite om elke dag aan je dagelijkse hoeveelheid groente te komen? Niet getreurd,  deelt in deze blog een aantal goeie tips!

Voordat je een reactie kunt plaatsen moet je je eerst aanmelden voor Doejemee.

3 reacties

  • Hoi , heel herkenbaar van het huiswerken. Het is makkelijk om een bakje tomaten of een paprika te pakken. Ook is mijn lunch ook vaker een salade of neem ik groente bij de lunch. Als ik naar kantoor ga dan is het toch vaker gewoon een boterham en een stuk komkommer. 

  • Ik kom ook makkelijk aan mijn groenten, maar ik ben er wel bewust mee bezig. Bij de lunch eet ik groenten (dat hoeft niks ingewikkelds te zijn, bijv snacktomaten of paprika op je boterham met roomkaas) en bij het avondeten maak ik eigenlijk bijna altijd een soepje als voorgerecht en voor het hoofdgerecht zijn het voornamelijk groenten met wat aardappelen/rijst/pasta. Ik gebruik voor het avondeten nooit een enkele groentesoort, maar maak een combinatie van meerdere groenten. Dat vind ik lekkerder en minder overheersend. Daarnaast probeer ik als tussendoortje ook een groente te eten. Vaak is het een bakje cherrytomaatjes. Dat kan ik makkelijk meenemen in mijn tas. Nu met het thuiswerken kan het van alles zijn. 

  • Ik heb de blog Gezond eten met meer groente, hoe doe ik dat? gelezen en verbaasde me toch een beetje over de gebrekkige groente eters. Blijkbaar is dat voor heel veel mensen toch écht lastig. Véél groente verstouwen, daar ben ik sinds dit jaar heel bewust mee bezig. Ik eet zo'n 400-500 gram groente per dag. Wow! Ja dat is mega veel en daar moet ik ook echt goed mijn best voor doen. 
    Hoe ik dat doe? Plannen! Niet alleen die avondmaaltijden maar ook de lunches bedenk ik alvast een weekje vooruit. Op de dag zelf nog bedenken wat het moet worden brengt mij een boterham met pindakaas op mijn bord. En daar is natuurlijk niks mis mee maar zo haal ik die veggies nooit niet. 
    Zijn er nog meer mensen die veel groente eten? Wat eet je dan zoal?