Reageren of een ervaring delen?

Wil je reageren op een vraag of zelf een vraag stellen? Of wil je jouw ervaring delen met de andere leden. Dat kan, maar alleen wanneer je je hebt aangemeld voor Samen Fitter. Heb je al een account? Log dan snel in.

Ik geef de Guilty pleasure snack door aan...?

| 47 reacties

Een snack die je niet vaak neemt maar waar je af en toe gewoon écht zin in hebt. Een snack met een bepaalde aantrekkingskracht, die je moeilijk kunt weerstaan. Dat is een guilty pleasure snack. Ik ben benieuwd; wat is de meest populaire guilty pleasure snack van deze community? En waarom kies je voor deze snack, daar zit vast een verhaal achter.
Natuurlijk wil ik dan ook weten wat je favoriete 'gezonde' snack is.

Ik trap dit topic af  met mijn broodje-bal en omdat de vraag is 'Ik geef de guilty pleasure snack door aan....?' tag ik gelijk het volgende lid. Doe je mee?

Voordat je een reactie kunt plaatsen moet je je eerst aanmelden voor Doejemee.

47 reacties

  • Zo . Dat patatje staat ook erg hoog op mijn lijstje! 

    Stiekem heb ik nog een Guilty pleasure. Namelijk een Pecan broodje. Deze is zo lekker en eet die graag tijdens lunch. Een keertje is niet erg, maar ik neem er meerdere per week :-).

    Ennuh.....Former Member. Wat is jouw Guilty pleasure? 

  • Thanks voor de tag . Ik heb zeker wel een favo guilty pleasure snack: patatje rendang bij Kom in Leeuwarden! Omnomnom! Iets gezonder is mijn favo tussendoortje: de mueslireep :) wat is die van jou? 

  • Wat een leuk topic, krijg er helemaal honger van al die lekkere dingen die voorbij komen! Yum Ik moest er even over nadenken want ik heb niet echt één specifieke guilty pleasure snack, het ligt er meer een beetje aan waar ik zin in heb. Maar als ik dan toch iets moet kiezen dan ga ik voor nachos. Lekker in de zomer op een terrasje of in de winter in een gezellig cafe. En thuis maak ik het ook wel eens, op de vrijdagavond met een goeie film.

    Mijn gezonde snack zag ik al eerder voorbij komen in een andere reactie maar is ook worteltjes/komkommer/paprika met een beetje hummus. Perfect voor de na-middag-dip.

    @ next up... Heb jij ook een guilty pleasure snack?

  • Als je ze maakt, pas omdraaien na circa 2 minuten op middelhoog vuur. Het beslag zal gaan 'bubbelen' in de pan. Hieraan kan je ongeveer zien wanneer het tijd is om ze op de andere kant te 'flippen'.Wink

  • Haha, dat was de makkelijkste manier om het recept uit te leggen. De karnemelk zorgt voor een hogere zuurtegraad in het beslag en dit geeft een kick aan de baking soda waardoor de pancakes dikker en luchtiger worden. Ook breekt het de gluten in het beslag af en zorgt het voor een fijnere, zachtere bite.

  • Bedankt, hier durf ik ze echt nog wel een keer mee te maken! :) 

  • Ik moet vooral erg lachen om de droge en natte ingrediëntenLaughing  Ik had zelf nooit gedacht aan karnemelk, leuk om te weten!

  • Mijn favo-gezonde snack is Eggei!
    Of het nou (half-zacht) gekookt, gebakken (spiegelei), scrambled, een omelet, een fritata, egg-roll of een uitsmijter is. Deze snack kan/mag je mij altijd voor wakker maken. Gezond, guilt-free en ook nog lekker. Zonder zout, met lekker veel peper! Ik eet het meestal 1 keer per week ( in het weekend ). Of wanneer ik een papa-dag heb, dan maak ik een omeletje met bieslook voor mezelf, mijn zoontje en mijn vriendin.

  • Je kan dit in feite in iedere pan klaarmaken op middelhoog vuur! Het geheim zit 'm in het recept! Het beste resultaat krijg je met een Gietijzeren pan omdat die zijn hitte langer vast houdt, maar een 'onbeschadigde' anti-aanbaklaag koekenpan werkt net zo goed. Ik zeg met zin 'onbeschadigd' vanwege de gezondheidsrisico's die een PTFE coating met zich mee brengt, daarover meer in een latere blogpost. 

    Mijn recept ;

    droge ingrediënten;
    600 gram tarwebloem
    1 theelepel baking soda
    1 theelepel baking powder
    3 eetlepels suiker (kan je eventueel weglaten, is wel lekkerder mét, vind ik zelf)
    2 theelepels zout (fijne korrel)
    De droge ingrediënten meng je door elkaar met een garde in een grote kom.

    natte ingrediënten;
    600ml karnemelk
    2 ei-dooiers
    135 gram gesmolten roomboter
    In een aparte kom doen en goed door elkaar kloppen met een garde.

    apart houden;
    het eiwit van de 2 eieren (deze hebben we later nodig)

    Vervolgens giet je de natte ingrediënten in de kom met droge ingrediënten en vouw je het voorzichtig met een spatel door elkaar totdat het nèt gemengd is. Als je klonten ziet of nog wat droge bloem, geeft niet, gewoon zo laten.

    Vervolgens ga je het eiwit van de gescheiden eieren toevoegen aan het beslag. Ook dit meng je met een spatel door elkaar tot het nèt goed genoeg gemengd is. Je kan dit herkennen door te kijken of je géén snotterige ei meer terugziet.

    Dan laat je het beslag een half uurtje rusten (buiten de koelkast) zodat alle ingrediënten lekker kunnen intrekken (net als thee). Op deze manier komt alles op een natuurlijke wijze bijmekaar en krijg je superieure "luchtige" pancakes.

    Ik kan dit echt aan iedereen aanraden! (niet te vaak) Wink

  • We plannen een proeverij!