Reageren of een ervaring delen?

Wil je reageren op een vraag of zelf een vraag stellen? Of wil je jouw ervaring delen met de andere leden. Dat kan, maar alleen wanneer je je hebt aangemeld voor Samen Fitter.  Heb je al een account? Log dan snel in.

Welkom bij Fit in je vel - Stel jezelf voor

| 61 reacties

Hoi, welkom bij Fit in je vel! We hopen dat dit de basis zal vormen voor een levendige community. Je kan je hier even voorstellen, zodat we elkaar wat beter kunnen leren kennen en we je wegwijs kunnen maken in de community. Bedankt en veel plezier!

Voordat  je een reactie kunt plaatsen moet je je eerst  aanmelden voor Doejemee.

61 reacties

  • Hallo,

    Melda; moeder van 2. Jongenstweeling v 12 jaar oud. Als consultant werkzaam op het gebied v inkoop; sinds 2014 aan het hardlopen: 8 hele ,6 halve marathons uitgelopen. Onlangs opgegeven voor mijn eerste sprint triathlon. Muziek, mode, theater, film en reizen.. eigenwijs en koppig..grote kruidenthee-leut, meestal vrolijk en irritant energiek( volgens anderen dan).. Aangenaam:)

  • Welkom  en  op Fit in je vel. Leuk dat je lid bent geworden van onze community!

    Graag leren we elkaar beter kennen via dit voorsteltopic. We zouden het leuk vinden als je de volgende vragen beantwoordt:
    Wie ben je?
    Waar woon je?
    Waarom ben je lid geworden van Fit in je Vel?
    Wat zie jij graag terug op deze community?
    Waar kan jij onze andere leden mee helpen?

    Fysiotherapeut Frank wil ons graag helpen met video's over bepaalde oefeningen. Geef aan voor welke klachten jij graag oefeningen wilt zien!

  • Welkom  en op Fit in je vel. Leuk dat je lid bent geworden van onze community!

    Graag leren we elkaar beter kennen via dit voorsteltopic. We zouden het leuk vinden als je de volgende vragen beantwoordt:
    Wie ben je?
    Waar woon je?
    Waarom ben je lid geworden van Fit in je Vel?
    Wat zie jij graag terug op deze community?
    Waar kan jij onze andere leden mee helpen?

  • Beste Jitty,

    Bij deze:

    Wie ben je? Eric, aka. Coacheric
    Waar woon je? Dr88
    Waarom ben je lid geworden van Fit in je Vel? ik vind het leuk om van anderen te leren en te helpen
    Wat zie jij graag terug op deze community? Geen idee nog.
    Waar kan jij onze andere leden mee helpen? Wearables, sensoring, training en coaching.

    Groeten Eric

  • Welkom  en  op Blij in je Fit in je vel. Leuk dat je lid bent geworden van onze community!

    Graag leren we elkaar beter kennen via dit voorsteltopic. We zouden het leuk vinden als je de volgende vragen beantwoordt:
    Wie ben je?
    Waar woon je?
    Waarom ben je lid geworden van Fit in je Vel?
    Wat zie jij graag terug op deze community?
    Waar kan jij onze andere leden mee helpen?

  • Hallo

    Het is soms best lastig om voldoende beweging te krijgen. Zeker nu we door corona nog meer beperkt worden in onze mogelijkheden. Kijk gerust eens rond op Fit in je Vel voor tips over het blijven bewegen. 

    Leuk ook dat het Ommetje je helpt om meer te bewegen Blush Wie weet komt erook vanuit Fit in je Vel een vervolg op de Virtuele Elfstedentocht en kan jij ook meewandelen1

  • Hoi,

    ik ben Anouk, woon samen met man, 3 zoons van 10, 9 en 7 en kat in Helmond.

    Ik werk al geruime tijd bij Achmea, eerst als jurist maar nu binnen een project. Twee jaar geleden ben ik gestart met mijn voeding aanpassen en nu, na een gesprek met een vitaliteitscoach, is mijn nieuwe doel meer bewegen. Tot begin dit jaar liep ik 2 keer per week hard, vanwege mijn gezondheid is dat gestopt. Dat heb ik vervolgens vervangen door 2 keer 30-40 minuten wandelen per week maar dat is te weinig. Meer bewegen vind ik een lastige, vaak komt het neer op even tussendoor zonder dat ik een structureel schema heb.

    Met mijn team op het werk doe ik nu wel mee aan de app Ommetje van Erik Scherder, dat helpt me wel merk ik (ook door het competieve element). Maar mijn bank, boeken lezen (want ik heb wel even rust aan mijn hoofd verdiend denk ik dan :-), plus alles wat gewoon geregeld moet worden elke dag doorkruisen mijn plannen regelmatig... 

  • Hoi! Ik ben Frank,

    samen met mijn gezin woon ik op Ameland, ik werk als fysiotherapeut in mijn eigen praktijk. Als fysiotherapeut richt ik mij op het verkrijgbaar maken van kennis, helpen met het leren begrijpen van deze kennis en het toepassen van deze kennis. Dit zijn de drie principes van Health Literacy. Ik pas deze toe binnen de Physical Literacy: vertrouwen hebben in bewegen, intrinsiek gemotiveerd zijn om te bewegen en competent zijn in bewegen. Ik merk dat mensen veel baat hebben bij deze manier van behandelen. Het vergroot de autonome zelfredzaamheid. Meer controle over het eigen functioneren motiveert meer en beter te bewegen en geeft houvast om zelf klachten op te lossen. Het vak fysiotherapie heeft alles met gezond bewegen te maken en daarom wil ik mij dan ook inzetten om van bewegen de normaalste zaak van de wereld te maken. Daarom ben ik in 2020 begonnen met Beweegzorg Online, een vindplaats voor zelfhulp rondom beweegzorg. Beweegzorg Online is ontstaan uit het ideaal dat iedereen in staat zou moeten zijn om juiste informatie te kunnen vinden over lichamelijke klachten waarmee je vervolgens zelfstandig jezelf beter kan maken. Dit bestaat uit interessante en relevante informatie rondom je klacht, maar met name ook wat je er vervolgens zelf aan kan doen om de klacht te verminderen. Oefeningen zijn daarvoor bij uitstek geschikt! Daarom is Beweegzorg Online een platform waar je de juiste oefeningen vindt om jezelf beter te bewegen. Je kan het zelf! Met de juiste info en oefeningen ga jij aan de slag om jezelf een beter mens maken. Vaarwel klachten, hallo Jij met je actieve en gezonde leefstijl. 

    Ik doe mee om mijn kennis te delen en ik hoop dat ik daarmee binnen de community vanuit mijn expertise jullie vragen kan beantwoorden over musculoskeletale klachten. Meer info over mij vind je op mijn profiel

  • Hallo, ook ik stel me graag voor. mijn naam is Sonja Nijhuis en Founder  van  Breath In Balanz.

    Ik woon in Meppel met partner en heb een tweeling. Als ervaringsdeskundige die op een moment niet meer fit was vanwege een verstoord adempatroon ben ik me gaan omscholen en zo in 2003 met een eigen praktijk begonnen voor mensen met angst, depresiie , burn out, stress en of hyoerventilatie klachten.  Hier had ik niet alleen mijn eigen ervaring maar werd ik elke keer bevestigd in het feit dat er nog zeer weinig aandacht voor de herkenning en erkenning van een disfunctioneel adempatroon is.

    In die 15 jaar hebben we veel ervaring opgedaan met het geven van ademtherapie en daarvoor een uniek programma ontwikkeld om mensen te ondersteunen bij het doen van oefeningen thuis. In 2013 de eerste adem coach app van Nederland ontwikkeld en nu in 2020 de BreathBalanz gelanceerd. Als geen ander weet ik welke impact een verstoord adempatroon zowel mentaal als fysiek op je kunnen hebben. Slechter gaan slapen, duizelingen voelen, minder trek in sporten krijgen kortom de fitheid holt acheteruit.

    Ook ik van Breath In Balanz denk graag mee hoe we een ieder kunnen ondersteunen  om zo zich zo fit mogelijk te voelen en de basis is dan wel start met een gebalanceerde natuurlijke ademhaling.

  • Welkom